Μεγάλη νίκη των Πομάκων: 32η ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΕΡΑΝΗ. Το Πομακικό ζήτημα από τον Ιμάμ Αχμέτ
 Όταν στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξεκινήσαμε την Πομάκικη Επανάσταση με τους πρώτους ρακένδυτους ήρωες αγωνιστές Πομάκους, κανείς δεν πίστευε ότι θα καταφέρναμε να φέρουμε το πομακικό ζήτημα ενώπιον των μεγάλων δυνάμεων, στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, σε διεθνείς επιστημονικές οργανώσεις και φορείς μειονοτικών δικαιωμάτων και τώρα σε μια παγκόσμια ισλαμική διάσκεψη. Η επιμονή, η μαχητικότητα, η αντοχή στα κάθε λογής χτυπήματα και υπονομεύσεις από κάθε πλευρά (μουσουλμανική και χριστιανική) και η πίστη στο δίκαιο του αγώνα μας, μας φέρνουν όλο και πιο κοντά στους στόχους που θέσαμε τρεις δεκαετίες πριν. Άλλη μια μεγάλη διεθνής επιτυχία του Πανελλήνιου Συλλόγου Πομάκων και της εφημερίδας μας.
 Όταν στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξεκινήσαμε την Πομάκικη Επανάσταση με τους πρώτους ρακένδυτους ήρωες αγωνιστές Πομάκους, κανείς δεν πίστευε ότι θα καταφέρναμε να φέρουμε το πομακικό ζήτημα ενώπιον των μεγάλων δυνάμεων, στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, σε διεθνείς επιστημονικές οργανώσεις και φορείς μειονοτικών δικαιωμάτων και τώρα σε μια παγκόσμια ισλαμική διάσκεψη. Η επιμονή, η μαχητικότητα, η αντοχή στα κάθε λογής χτυπήματα και υπονομεύσεις από κάθε πλευρά (μουσουλμανική και χριστιανική) και η πίστη στο δίκαιο του αγώνα μας, μας φέρνουν όλο και πιο κοντά στους στόχους που θέσαμε τρεις δεκαετίες πριν. Άλλη μια μεγάλη διεθνής επιτυχία του Πανελλήνιου Συλλόγου Πομάκων και της εφημερίδας μας.
Οι πολιτιστικές σχέσεις με το Ιράν δυνάμωσαν το 2012, όταν στην Κομοτηνή ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων και η Ζαγάλισα διοργάνωσαν ομιλία για τον μεγάλο Πέρση ποιητή και φιλόσοφο Τζελαλετίν ελ Ρουμί (Μεβλανά) με συμμετοχή της μορφωτικής ακολούθου της πρεσβείας του Ιράν στην Αθήνα, κας Τουμπά Κερμανί, η οποία ήταν και βασική ομιλητής.
 
  Στην Κομοτηνή, γεννήθηκε το Πομάκικο κίνημα. Για πρώτη φορά στην ιστορία των Πομάκων ιδρύθηκε Πολιτιστικός Σύλλογος (το Κέντρο Πομακικών Ερευνών), η εφημερίδα Ζαγάλισα και αργότερα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων. Η φλόγα που άναψε στην Κομοτηνή στις αρχές της δεκαετίας του 1990, μεταδόθηκε γρήγορα και στους Πομάκους της Βουλγαρίας, οι οποίοι μόλις είχαν βγει από τον κομμουνιστικό κόσμο και πολύ αργότερα στην Τουρκία, μεταξύ των Πομάκων που εγκαταστάθηκαν εκεί, κατά κύματα, από τα τέλη του 19ου αιώνα. Είμαστε περήφανοι για ό,τι πετύχαμε διότι η αφύπνιση των Πομάκων της Κομοτηνής και σταδιακά όλης της Θράκης, συνέβαλε με πολλούς αδιόρατους, αλλά και εμφανείς τρόπους στην σταθερότητα της ελληνικής Θράκης. Υπήρξαμε η πηγή έμπνευσης και δώσαμε ελπίδα σε μια πολιτισμική ομάδα την οποία φαινόταν ότι είχε σχεδόν καταβροχθίσει ο τουρκικός επεκτατισμός και η τουρκική προπαγάνδα με κύριο όπλο την κοινή θρησκεία το Ισλάμ, αλλά και την ασύλληπτη παραχάραξη και τον ενταφιασμό της ιστορίας μας.
     Στην Κομοτηνή, γεννήθηκε το Πομάκικο κίνημα. Για πρώτη φορά στην ιστορία των Πομάκων ιδρύθηκε Πολιτιστικός Σύλλογος (το Κέντρο Πομακικών Ερευνών), η εφημερίδα Ζαγάλισα και αργότερα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων. Η φλόγα που άναψε στην Κομοτηνή στις αρχές της δεκαετίας του 1990, μεταδόθηκε γρήγορα και στους Πομάκους της Βουλγαρίας, οι οποίοι μόλις είχαν βγει από τον κομμουνιστικό κόσμο και πολύ αργότερα στην Τουρκία, μεταξύ των Πομάκων που εγκαταστάθηκαν εκεί, κατά κύματα, από τα τέλη του 19ου αιώνα. Είμαστε περήφανοι για ό,τι πετύχαμε διότι η αφύπνιση των Πομάκων της Κομοτηνής και σταδιακά όλης της Θράκης, συνέβαλε με πολλούς αδιόρατους, αλλά και εμφανείς τρόπους στην σταθερότητα της ελληνικής Θράκης. Υπήρξαμε η πηγή έμπνευσης και δώσαμε ελπίδα σε μια πολιτισμική ομάδα την οποία φαινόταν ότι είχε σχεδόν καταβροχθίσει ο τουρκικός επεκτατισμός και η τουρκική προπαγάνδα με κύριο όπλο την κοινή θρησκεία το Ισλάμ, αλλά και την ασύλληπτη παραχάραξη και τον ενταφιασμό της ιστορίας μας. 
    Μια ακόμη τεράστια επιτυχία είχε το Πομακικό Κίνημα, καθώς ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων από τον Απρίλιο του 2019, αποτελεί πλέον επίσημο μέλος της ΦΟΥΕΝ (FUEN)! Πρόκειται για επιτυχία μοναδικής βαρύτητας, καθώς η ΦΟΥΕΝ αποτελεί ομπρέλα για ένα σημαντικό μέρος  των μειονοτικών ομάδων της Ευρώπης (περιλαμβάνει 104 μέλη) και με τον τρόπο αυτό μπορούν οι Ευρωπαίοι να πληροφορηθούν για την ύπαρξη των Πομάκων και να περιοριστεί ακόμη περισσότερο η προπαγάνδα σε ευρωπαϊκό επίπεδο περί «μίας και μοναδικής τουρκικής μειονότητας» στην ελληνική Θράκη.
     Μια ακόμη τεράστια επιτυχία είχε το Πομακικό Κίνημα, καθώς ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων από τον Απρίλιο του 2019, αποτελεί πλέον επίσημο μέλος της ΦΟΥΕΝ (FUEN)! Πρόκειται για επιτυχία μοναδικής βαρύτητας, καθώς η ΦΟΥΕΝ αποτελεί ομπρέλα για ένα σημαντικό μέρος  των μειονοτικών ομάδων της Ευρώπης (περιλαμβάνει 104 μέλη) και με τον τρόπο αυτό μπορούν οι Ευρωπαίοι να πληροφορηθούν για την ύπαρξη των Πομάκων και να περιοριστεί ακόμη περισσότερο η προπαγάνδα σε ευρωπαϊκό επίπεδο περί «μίας και μοναδικής τουρκικής μειονότητας» στην ελληνική Θράκη. Για πρώτη φορά, από το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, θα διδαχθεί ως επίσημο μάθημα η ποντιακή διάλεκτος σε ελληνικό πανεπιστήμιο.
Για πρώτη φορά, από το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, θα διδαχθεί ως επίσημο μάθημα η ποντιακή διάλεκτος σε ελληνικό πανεπιστήμιο. Παρά το γεγονός ότι η Βικιπαίδια θεωρείται μια ανοιχτή εγκυκλοπαίδεια χωρίς περιορισμούς στην πρόσβαση της γνώσης, εντούτοις φαίνεται ότι ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένη δεν διασφαλίζει πάντα αμεροληψία και αντικειμενική γνώση των πραγμάτων. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί ο κάθε ακραίος, ο κάθε ιδεοληπτικός, ο κάθε ημιμαθής να επιβάλλει τις απόψεις του μέσα από τον τρόπο που είναι δομημένη η αρχιτεκτονική της Βικιπαίδια και αν επιδιώξει κάποιος να διορθώσει υστερόβουλες συκοφαντίες και χονδροειδή ψέματα θα πέσει πάνω σε γραφειοκρατικό τοίχο.
Παρά το γεγονός ότι η Βικιπαίδια θεωρείται μια ανοιχτή εγκυκλοπαίδεια χωρίς περιορισμούς στην πρόσβαση της γνώσης, εντούτοις φαίνεται ότι ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένη δεν διασφαλίζει πάντα αμεροληψία και αντικειμενική γνώση των πραγμάτων. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί ο κάθε ακραίος, ο κάθε ιδεοληπτικός, ο κάθε ημιμαθής να επιβάλλει τις απόψεις του μέσα από τον τρόπο που είναι δομημένη η αρχιτεκτονική της Βικιπαίδια και αν επιδιώξει κάποιος να διορθώσει υστερόβουλες συκοφαντίες και χονδροειδή ψέματα θα πέσει πάνω σε γραφειοκρατικό τοίχο. Την αλλεργία του προς ο,τιδήποτε πομακικό επέδειξε για μία ακόμη φορά ο δήμαρχος Μύκης Τζεμίλ Καπζά. Ο τουρκοθρεμμένος δήμαρχος και για χρόνια συντάκτης της εθνικιστικής τουρκόφωνης εφημερίδας Γκιουντέμ, απετέλεσε παλιότερα μήλον της έριδος για τους χριστιανούς υποψηφίους για την Περιφέρεια. Εκείνος όμως είχε άλλο σκοπό: να εκλεγεί δήμαρχος του μεγαλύτερου δήμου στα Πομακοχώρια για να δείχνει τα αισθήματα του απέναντι στους Πομάκους και την Ελλάδα.
Την αλλεργία του προς ο,τιδήποτε πομακικό επέδειξε για μία ακόμη φορά ο δήμαρχος Μύκης Τζεμίλ Καπζά. Ο τουρκοθρεμμένος δήμαρχος και για χρόνια συντάκτης της εθνικιστικής τουρκόφωνης εφημερίδας Γκιουντέμ, απετέλεσε παλιότερα μήλον της έριδος για τους χριστιανούς υποψηφίους για την Περιφέρεια. Εκείνος όμως είχε άλλο σκοπό: να εκλεγεί δήμαρχος του μεγαλύτερου δήμου στα Πομακοχώρια για να δείχνει τα αισθήματα του απέναντι στους Πομάκους και την Ελλάδα.
 Ένα ακόμη βήμα για τον περαιτέρω εκτουρκισμό των Πομάκων επιχειρεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με την πρόθεση της να εισάγει την τουρκική γλώσσα στα δημόσια νηπιαγωγεία και μάλιστα σε νηπιαγωγεία που είναι στα Πομακοχώρια και σε οικισμούς Ρωμά. Ξεκάθαρη γενοκτονική πολιτική, χωρίς να κρατιούνται τα προσχήματα. Αντί να εφαρμοστεί η διγλωσσία σε χωριά που κατοικούν τουρκόφωνοι, αυτοί αποφάσισαν μετά από πιέσεις του τουρκικού εθνικισμού να «ξεπαστρέψουν» τους Πομάκους μια και καλή. Όπως φαίνεται το κλείσιμο των παράνομων παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων έφερε τα τουρκικά στα δημόσια νηπιαγωγεία για να ικανοποιηθεί η Άγκυρα. Υποψιαζόμαστε ότι έγινε κάποια υπόγεια συμφωνία του τύπου: κλείστε τα παράνομα νηπιαγωγεία και εμείς δεσμευόμαστε να βάλουμε τα τουρκικά στα δημόσια νηπιαγωγεία…
Ένα ακόμη βήμα για τον περαιτέρω εκτουρκισμό των Πομάκων επιχειρεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με την πρόθεση της να εισάγει την τουρκική γλώσσα στα δημόσια νηπιαγωγεία και μάλιστα σε νηπιαγωγεία που είναι στα Πομακοχώρια και σε οικισμούς Ρωμά. Ξεκάθαρη γενοκτονική πολιτική, χωρίς να κρατιούνται τα προσχήματα. Αντί να εφαρμοστεί η διγλωσσία σε χωριά που κατοικούν τουρκόφωνοι, αυτοί αποφάσισαν μετά από πιέσεις του τουρκικού εθνικισμού να «ξεπαστρέψουν» τους Πομάκους μια και καλή. Όπως φαίνεται το κλείσιμο των παράνομων παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων έφερε τα τουρκικά στα δημόσια νηπιαγωγεία για να ικανοποιηθεί η Άγκυρα. Υποψιαζόμαστε ότι έγινε κάποια υπόγεια συμφωνία του τύπου: κλείστε τα παράνομα νηπιαγωγεία και εμείς δεσμευόμαστε να βάλουμε τα τουρκικά στα δημόσια νηπιαγωγεία… Αυτόπτης μάρτυρας μας κατήγγειλε το ακόλουθο περιστατικό: ομάδα νεαρών Πομάκων μαθητών συνομιλούσαν στα πομάκικα απέναντι από τη δημοτική αγορά της Κομοτηνής, στη συμβολή των οδών Φιλίππου και Φιλικής Εταιρείας. Τότε, τυχαία, περνούσε από εκεί γνωστός συνταξιούχος μουσουλμάνος γιατρός ο οποίος μόλις άκουσε να μιλιούνται τα πομάκικα εξεμάνη και άρχισε να φωνάζει στους νεαρούς «τι γλώσσα είναι αυτή που μιλάτε; Σταματήστε πια να τη μιλάτε»! Οι νεαροί μαθητές έκπληκτοι έφυγαν τρομαγμένοι. Επρόκειτο μάλλον για μαθητές του ιεροσπουδαστηρίου, καταγόμενους από τα πομακοχώρια της Κομοτηνής.
Αυτόπτης μάρτυρας μας κατήγγειλε το ακόλουθο περιστατικό: ομάδα νεαρών Πομάκων μαθητών συνομιλούσαν στα πομάκικα απέναντι από τη δημοτική αγορά της Κομοτηνής, στη συμβολή των οδών Φιλίππου και Φιλικής Εταιρείας. Τότε, τυχαία, περνούσε από εκεί γνωστός συνταξιούχος μουσουλμάνος γιατρός ο οποίος μόλις άκουσε να μιλιούνται τα πομάκικα εξεμάνη και άρχισε να φωνάζει στους νεαρούς «τι γλώσσα είναι αυτή που μιλάτε; Σταματήστε πια να τη μιλάτε»! Οι νεαροί μαθητές έκπληκτοι έφυγαν τρομαγμένοι. Επρόκειτο μάλλον για μαθητές του ιεροσπουδαστηρίου, καταγόμενους από τα πομακοχώρια της Κομοτηνής.