ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ
Σε μια ενδιαφέρουσα αποκάλυψη προχώρησε ο πομάκος εκπαιδευτικός Αχμέτ Εμίνογλου, μέσα από τον λογαριασμό του στο facebook. Είχε προηγηθεί στιχομυθία σε καφενείο με τον βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ. Ο τελευταίος ζήτησε το λόγο, για τον οποίο ένας δεξιός, όπως ο Αχμέτ Εμίνογλου, στηρίζει υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ…
Ο Εμίνογλου εκνευρίστηκε και πήρε τη ρεβάνς μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό (7/4/2019) και στόλισε για τα καλά τον Ιλχάν Αχμέτ, με εκφράσεις όπως «αλλάζει τα κόμματα σαν τα πουκάμισα…» κ.ά.
Αφού «φύτεψε» στη Θράκη μία σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας κερασιού,αφού υποτίμησε τον παλαιό συνεταιρισμό κερασοπαραγωγών με έδρα το χωριό Θάμνα που για κάποιους αποτελούνταν από «αγράμματους χωρικούς», αφού στοχοποίησαν παλιές ντόπιες ποκιλίες κερασιού (τράγανα κλπ) ως άχρηστες για τις διεθνείς αγορές, προτείνοντας νέες, χωρίς προηγουμένως να γίνει καμία σοβαρή έρευνα, αφού φούσκωσαν τα μυαλά των φτωχών κερασοπαραγών με μεγάλες υποσχέσεις για υψηλές τιμές αγοράς του κερασιού σε σχέση με τους εκμεταλλευτές έλληνες εμπόρους που αγόραζαν για ψίχουλα τον κόπο του τούρκου κερασοπαραγωγού, αφού ξεκίνησαν με μία φαντασμαγορική εκδήλωση πολυτελείας στο ξενοδοχείο ΑΡΚΑΔΙΑ της Κομοτηνής, τον Οκτώβριο του 2016, αφού πολλοί πίστεψαν στις υποσχέσεις και φύτεψαν χιλιάδες νέα δένδρα, ήρθε η ώρα της αλήθειας.
Εδώ και δύο χρόνια οι τιμές όχι μόνο δεν είναι υψηλότερες από αυτές που
έδιναν για δεκαετίες οι κακοί εκμεταλλευτές έλληνες έμποροι, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις πολύ χαμηλότερες.
Στις 21 – 24 Σεπτεμβρίου 2017 είχε πραγματοποιηθεί το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Λυκείου Ελληνίδων στην Ξάνθη. Προσφάτως όμως πληροφορηθήκαμε παρασκήνιο το οποίο μας ήταν άγνωστο μέχρι σήμερα. Λόγω της σοβαρότητας του θέματος μεταφέρουμε στους αναγνώστες μας τα γεγονότα.
Ένα από τα προτεινόμενα θέματα του συνεδρίου ήταν ο «Πομακικός Λαϊκός Πολιτισμός», το οποίο όμως στοχοποιήθηκε από τους τουρκικούς εθνικιστικούς κύκλους.
Το συγκεκριμένο θέμα στάθηκε ικανό να προκαλέσει αντιδράσεις ακόμη και στο ...δημοτικό συμβούλιο Ξάνθης και μάλιστα από παράταξη της ελάσσονος αντιπολίτευσης και ειδικότερα από το συνδυασμό «Συμμετέχω» του Δημήτρη Μπενή. Να σημειωθεί ότι ο ιδρυτής της παράταξης Δ. Μπενής έχει αποχωρήσει από το δημοτικό συμβούλιο και παρέδωσε την ηγεσία του συνδυασμού του στον «πλειοψηφούντα» Μπαντάκ Σιαμπάν, ο οποίος κατηγορήθηκε ότι δεν ενημερώνει τους δύο χριστιανούς συμβούλους για το τι πράττει.
Της μόδας έχει γίνει, όπως πληροφορούμαστε, σε διάφορους ακαδημαϊκούς κύκλους το βιβλίο του δημοσιογράφου Τάσου Κωστόπουλου, «Το Μακεδονικό της Θράκης» στο οποίο ασκήσαμε τεκμηριωμένη κριτική στα φ. 36 και 67 της Ζαγάλισα. Φαίνεται ότι κάποιοι ελληνόφωνοι, με τρικυμία εν κρανίω, οι οποίοι διαπνέονται από αντιπομακικό μένος, έχουν κάνει (αν και άθρησκοι) το εν λόγω βιβλίο «Ιερό Ευαγγέλιο». Επανερχόμαστε, λοιπόν, ασκώντας επιπρόσθετη κριτική στα παιδαριώδη επιχειρήματα του συγγραφέα. Το βιβλίο χάνει εξ αρχής κάθε νομιμοποίηση αντικειμενικότητας και αναδεικνύεται σε μεροληπτική ιδεολογική μπροσούρα χαμηλής αγοραίας αξίας. Προφανώς ο συγγραφέας δεν ήθελε να εξυπηρετήσει τους Πομάκους, αλλά τους γενοκτόνους τους και γι αυτό είναι ιδιαίτερα ...δημοφιλές στους συγκεκριμένους κύκλους.
Το βιβλίο ούτε λίγο ούτε πολύ υποστηρίζει πως το ελληνικό κράτος είναι εκείνο που ... κατασκεύασε πομακική ταυτότητα στους πληθυσμούς των Πομακοχωριών. Πρόκειται προφανώς για απίστευτη γελοιότητα αφού είναι γνωστό ότι η λέξη Πομάκος έχει ιστορία αιώνων και η ταυτότητα αυτή είναι υπαρκτή από πολύ παλιά. Είναι επιχείρημα για γέλια και για κλάματα, συμφωνεί όμως απόλυτα με τις θεωρίες του τουρκικού εθνικισμού.
Στην παρηκμασμένη σε κάθε επίπεδο Ελλάδα, οι εισαγόμενες θεωρητικές μπουρδολογίες του αγγλοσαξονικού αριστερού συρμού περί δημιουργίας εθνοτήτων από τα κράτη, είναι της μόδας.
Χαρακτηριστικό είναι το κεφάλαιο του βιβλίου «Η επίχρυση εποχή» (σ. 39 – 52) στο οποίο ο Κωστόπουλος αναφέρεται στην περίοδο 1950 – 55, εποχή που θεμελιώθηκε θεσμικά από το ... ελληνικό κράτος ο εκτουρκισμός των Πομάκων.
Έτσι, στις σελίδες του κεφαλαίου αυτού παρελαύνουν κάποιες από τις εκτουρκιστικές κινήσεις του ελληνικού κράτους, κάτι που έρχεται σε φανερή αντίθεση με τον τίτλο του βιβλίου και τις επιδιώξεις του συγγραφέα να παρουσιάσει ότι το ελληνικό κράτος είναι εκείνο που δημιούργησε την πομακική ταυτότητα (!).
Μεγάλο μέρος της διανόησης στην Ελλάδα (από την αριστερά ως τη δεξιά) τηρεί μία ευνοϊκή στάση απέναντι στον Μουσταφά Κεμάλ, και τον αποκαλεί με θαυμασμό ως «Ατατούρκ». Καθηγητές πανεπιστημίου μάλιστα, τον αποκαλούν ως «μεγάλο ηγέτη», ως τον… «Άλλο» που πρέπει να τον θαυμάζουμε για τα … επιτεύγματά του. Ενώ λοιπόν ο Χίτλερ είναι (ορθότατα) το υπέρτατο κακό, ο Κεμάλ Μουσταφά αποκαλείται ως ο μεταρρυθμιστής ηγέτης της νέας Τουρκίας και μένει έτσι στο απυρόβλητο της κριτικής, στάση φαινομενικά ακατανόητη αν αναλογιστεί κανείς τα εγκλήματα που διέπραξε εις βάρος της ανθρωπότητας και ειδικότερα εναντίον των χριστιανικών λαών της Μικράς Ασίας. Αλλά και από την ίδρυση της Νέας Τουρκίας, οι μουσουλμανικές εθνοτικές ομάδες της Μικράς Ασίας και ιδίως οι Κούρδοι δέχονται τις σφαγές των κεμαλιστών και πολιτισμική γενοκτονία.
Θύμα της κεμαλικής πολιτικής είναι και οι Πομάκοι. Η πολιτιστική γενοκτονία που δεχόμαστε επίσης παραβλέπεται από την ελληνική διανόηση η οποία αντιστρέφει την πραγματικότητα και μιλάει για προσπάθεια δημιουργίας «πομακικής ταυτότητας» από το ελληνικό κράτος και όχι «τουρκικής ταυτότητας» από το τουρκικό κράτος. Οι φασιστικές πρακτικές του τελευταίου δεν έχουν περιγραφεί αναλυτικά σε κανένα βιβλίο της αριστερής διανόησης.
Το κενό για την έμπνευση του ναζισμού από τον κεμαλισμό έρχεται να καλύψει το πρωτοπόρο βιβλίο του Γερμανού ιστορικού Stefan Ihring που μελέτησε βαθιά τις ιστορικές πηγές και μας παραδίδει την πρωτοναζιστική ιδεολογία του Κεμάλ Μουσταφά, που αποτέλεσε τον «δάσκαλο του Χίτλερ», σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου του Αδόλφου Χίτλερ.
Απρόσμενη εξέλιξη είχε η επίσκεψη του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αρχικά στην Αθήνα (8/12/2017) και στη συνέχεια στην Κομοτηνή (9/12/2017) τόσο στο χώρο του μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου (πρώην Τζελάλ Μπαγιάρ), όσο και σε ξενοδοχείο της πόλης. Για πρώτη φορά αναγνωρίσθηκε από τούρκο επίσημο και μάλιστα στο ύπατο αξίωμα της Τουρκίας, η ύπαρξη Πομάκων και Ρωμά. Ο Ερντογάν μέσα σε λίγα λεπτά ξεθεμελίωσε όλο το ιδεολόγημα του κεμαλισμού, ο οποίος επί ένα σχεδόν αιώνα, από την εποχή της Συνθήκης της Λωζάνης και μετά, αρνιόταν να δεχθεί την ύπαρξη των Πομάκων και των Ρωμά. Η σκληρή φασιστική και γενοκτονική γραμμή περί ενιαίας και ομοιογενούς τουρκομουσουλμανικής μειονότητας, πετάχθηκε δημοσίως στον κάδο της ιστορίας μαζί με τους υποστηρικτές της στους μειονοτικούς πληθυσμούς αλλά και στην χριστιανική «πλειοψηφία».
Για την ερμηνεία των δηλώσεων Ερντογάν γράφθηκαν και ακούστηκαν πολλές φανφάρες από γνωστούς και άγνωστους μπουρδολόγους, χωρίς κανείς να εμβαθύνει στην ατομική του ψυχολογία και στην θρησκευτικο-πολιτική του κοσμοθεωρία.
Ένα είναι βέβαιο: τα λόγια του Ερντογάν θα μείνουν στην ιστορία. Με τον καιρό όλα τα περί της επίσκεψής του θα ξεχασθούν, όμως αυτά θα συνεχίσουν στο μέλλον να παραμένουν κορυφαίο σημείο αναφοράς για αμέτρητους αρθρογράφους και συγγραφείς.
Το «Κέντρο Πομακικών Ερευνών» και η εφημερίδα «Ζαγάλισα», ανακοινώνουν την εκπόνηση διαγωνισμού πεζογραφήματος με θέμα «Οι Πομάκοι της Θράκης». Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε συγγραφείς άνω των 18 ετών και εκπονείται σε μια προσπάθεια ανάδειξης της πομακικής ιδιαιτερότητας. Το πεζογράφημα μπορεί να είναι πραγματικό στην περιγραφή ή φανταστικό στη σύλληψη του (διήγημα ή μυθιστόρημα) με ελεύθερο τίτλο επιλογής έχοντας πάντα ως θέμα τα ήθη και τα έθιμα, την κοινωνική ζωή ή τα προβλήματα των Πομάκων.
Όροι συμμετοχής:
• Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν άτομα άνω των 18 ετών
• Ο κάθε συμμετέχων μπορεί να υποβάλλει μέχρι δύο (2) πεζογραφήματα
• Τα πεζογραφήματα θα πρέπει να είναι γραμμένα αποκλειστικά στα ελληνικά ή στα πομακικά (με το πρώτο πομακικό αλφάβητο (ελληνικοί χαρακτήρες με κατάλληλα σύμβολα) που καθιερώθηκε και χρησιμοποιήθηκε για τη συγγραφή του Αναγνωστικού της Α΄ Δημοτικού).
• Τα πεζογραφήματα θα πρέπει να είναι πρωτότυπα, αδημοσίευτα και να μην έχουν διακριθεί σε άλλον διαγωνισμό
• Κάθε πεζογράφημα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 20 σελίδες
• Πεζογραφήματα με κομματικό, προπαγανδιστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο αποκλείονται
• Τα πεζογραφήματα θα πρέπει να είναι δακτυλογραφημένα σε σελίδες μιας όψεως με γραμματοσειρά Times New Roman14 pt και να υποβάλλονται σε τρία (3) αντίτυπα
• Τα πεζογραφήματα θα πρέπει να φέρουν στο κάτω μέρος της τελευταίας σελίδας ΜΟΝΟΝ το ψευδώνυμο του συγγραφέα και ΟΧΙ το πραγματικό του όνομα ή άλλα στοιχεία του συγγραφέα
Με το θέμα έχουμε ξαναασχοληθεί στο παρελθόν. Η κίνηση της ελληνικής πολιτείας να δημιουργήσει τουρκόφωνο δήμο (στον οποίο εισήχθησαν οι πομακικές κοινότητες και ο κατά ένα ποσοστό ελληνόφωνος Άρατος) είχε καταστροφικά αποτελέσματα.
Ο λόγος για τις ανακοινώσεις στα τούρκικα που εκδίδει ο δήμος Αρριανών κι ο ίδιος ο Δήμαρχος, Αμέτ Ριτβάν. Μια κατάσταση που, σύμφωνα με καταγγελίες Πομάκων κατοίκων του δήμου, ολοένα και χειροτερεύει. Καθώς πλέον στα περισσότερα χωριά οι ανακοινώσεις, που αφορούν την ελληνική κατάσταση, φτάνουν μόνο στα τούρκικα. Ενώ, κι όταν έρχονται επίσημες ανακοινώσεις από άλλες δημόσιες ελληνικές υπηρεσίες, οι οποίες χρειάζεται να γνωστοποιηθούν στους κατοίκους του δήμου, οι ανακοινώσεις αυτές μεταφράζονται στα τούρκικα και ανακοινώνονται στα καφενεία των οικισμών που αποτελούν το δήμο Αρριανών. Παλιά τοιχοκολλούνταν κι οι δύο ανακοινώσεις (ελληνόφωνες και τουρκόφωνες, κατά το σχήμα της διγλωσσίας που θέλουν οι εθνικιστές να καθιερώσουν) αλλά τελευταία παρατηρείται η εξαφάνιση των ελληνόφωνων ανακοινώσεων.
Το ιστορικό παρελθόν των Πομάκων, ο αλεβιτισμός και η πολιτιστική γενοκτονία.
Ο ενημερωτικός ιστότοπος Zougla.gr φιλοξενεί συνέντευξη του διευθυντή της εφημερίδας μας Ιμάμ Αχμέτ με τίτλο «Γίνεται πολιτισμική γενοκτονία».
Ο κ. Ιμάμ είπε πως το λεγόμενο «τουρκικό» κομμάτι της μειονότητας δεν είναι τουρκικό αλλά αποτελείται από διάφορα εθνοτικά στοιχεία όπως εκτουρκισμένους Βούλγαρους (που οι Πομάκοι αποκαλούν τσιτάκηδες), άλλους εκτουρκισμένους μετανάστες που ήρθαν μετά το Ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1878, νέγρους (οι Αφρικανοί μουσουλμάνοι που ζουν σε χωριά της Ξάνθης), Τσερκέζους (Κιρκάσιους) κ.α.
Ο κ. Ιμάμ μίλησε για το ιστορικό παρελθόν των Πομάκων λέγοντας πως οι αρχαίοι Θράκες είχαν εκχριστιανιστεί.